כמה עולה לבנות ממד

אורגד מבנים מספקת את המחיר הזול בארץ בהתחייבות!

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

כמה עולה לבנות ממדהחלטתם שאתם רוצים להוסיף ממד לבית שלכם? ראשית תדעו שזוהי החלטה נבונה. בישראל קיימים בתים ובניינים משותפים רבים שאין עבור הדיירים בהם שום מיגון ובהתחשב בעת הזו בה האיום הרקטי על המדינה רק הולך וגובר – הדבר המומלץ ביותר הוא להעניק למשפחתנו וליקרים לנו מרחב מוגן דירתי, שיעניק לנו מעט רוגע ושקט.

גם המדינה על הרשויות השונות שלה הבינה את הצורך והדחיפות בהקניית מיגון עבור כלל האזרחים שלה. בעוד בתים חדשים כבר נבנים עם ממד יש בישראל מאות אלפי מבנים שאין בהם שום מיגון (לעיתים מקלט לא נוח ולא פרקטי). לכן המדינה הוציאה שלל הקלות והטבות שונות, מהן כלכליות ומהן תכנוניות שישי בהן כדי להשפיע לטובה על עלות בנית ממד. הנה מדריך קצר על מחיר בניית ממד, העלויות השונות ואיך נוכל אולי לחסוך עלות ממד למטר.

עלות ממד למטר סבירה אבל בלי לעגל פינות

עוד טרם ניגע בכל סוגיית מחיר ממד סטנדרטי וגם מחיר ל 12 מ"ר ממד, חשוב לציין כי הממד הוא לא התחום בו תרצו לחסוך או לעגל פינות ולבחור את ההצעה הנמוכה ביותר בשוק, שללא ספק באה על חשבון איכות. מטרת הממד היא לספק ביטחון מרבי ואין חיסכון בנושא הביטחון. בניה נכונה של ממד דורשת תכנון וביצוע מוקפדים כולל, שירותי אדריכלות והנדסה, הוצאת היתרי בנייה, פיקוח הדוק על בניה נכונה ושימוש בחומרים האיכותיים ביותר. לכן תמיד מומלץ לבחור בחברה שאומנם תיתן לכם עלות ממד למטר הוגנת אבל מנגד לא תתפשר על איכות ושיש מאחוריה המיומנות והמקצועיות הדרושים לפרויקטים מסוג זה.

אפשרי או לא

רגע לפני שנצלול לנושא עלות בניית ממד כדאי לבדוק האם נוכל להתחיל בכלל בתהליך הבניה או שנקלע למהמורות כבדות מידי. כעקרון, כפי שציינו, המדינה מעודדת בנית ממדים בכל מקום אבל זה לא אומר שאין צורך לקבל היתרים ואישורים, שאומנם קל יותר להשיגם מתוספות בניה אחרות אך עדיין נדרש להשיגם. כעקרון, תוספת בניית ממד אפשרית במקרים מסוימים מעבר לזכויות הבניה, מעבר לקו המותר לבניה במגרש ולעיתים גם אפילו עד קו 0 של המגרש אבל עדיין נצטרך לקבל את האישורים לכך ולבנות רק לאחר מכן.

שנית, יש צורך לקבל את אישור השותפים שלנו – השכנים. בבית פרטי הוספת ממד הרבה יותר פשוטה. אומנם עלות ממד למטר תהיה גבוהה יותר אבל נוכל לקבל גמישות רבה יותר בבחירת המיקום, בגודל הממד ובהיבטים הנדסיים כאלו ואחרים אבל בעיקר נצטרך לקבל רשות רק שלנו עצמנו. כאשר בונים ממד בבית משותף, נדרשת הסכמתם של לפחות 60% מהדיירים האחרים. זהנשמע פשוט שכן לכאורה גם הדיירים האחרים יכולים להוסיף שטח לדירתם באמצעות הממד וגם מחיר בנית ממד בבית משותף יהיה נמוך יותר פר יחידה אבל עדיין נתקל לא מעט בסירובים שונים.

קראו עוד: בניית ממד בבית משותף

מהי עלות בניית ממד

נתחיל במה שלא יבוא לידי ביטוי בחישוב מחיר ממד – השבחת הנכס. אומנם לכל דירה יוכלו להתווסף 12 מ"ר מעבר לזכויות הדירה ובחלק זה של הממד יהיה ניתן להשתמש ככל חדר רגיל וערך הדירה יקפוץ בוודאות אבל ברוב המקרים לא תצטרכו לשלם בגין זה היטל השבחה (זה כך לרוב כמעט בכל הרשויות המקומיות וכדאי לבדוק זאת מראש).

מחיר ממד כולל כאמור גם את השלבים הראשוניים של התכנון והסדרת האישורים השונים – שגם אותם יש להביא בחשבון. עוד לפני התחלת הבניה יש גם לבצע קידוחים שונים ואולי הריסה של קירות מסוימים או הכשרת הקרקע או השטח לבניה ויש לקחת זאת בחשבון בעת קביעת מחיר בניית ממד. יהיה צורך בביצוע יציקה של יסודות, בין אם מדובר על ממד בבית פרטי ובטח ובטח כאשר מדובר בממד על עמודים או במגדל ממדים המונחים זה על זה לגובה הבניין. סוג היסודות, מספר החיזוקים והכלונסאות וכד', תלוי בתוכנית ההנדסית, בסוג הקרקע וכמובן משפיע גם הוא על עלות ממד למטר.

מחיר בנית ממד

אז כמה עולה לבנות ממד? לרוב בניה של ממד סטנדרטי בבניין מגורים תנוע החל מ-100,000 ועד כ-130,000 בהתאם לפרמטרים שונים. ממד בבית פרטי יכול לעלות יותר ולנוע סביב 120 עד 150 אלף ₪, בעיקר הודות לעובדה כי לרוב הוא יהיה גדול יותר בשטח וכן בשל העובדה שבניית מספר רב יותר של ממדים בבית משותף משתלמת יותר עבור הקבלן שיכול להציע מחיר טוב יותר וכן בשל העובדה כי עלות ממד למטר קטנה בשל הוצאות משותפות המתחלקות בין כמה דיירים כמו (תכנון אדריכלי, פיגומים, פינוי פסולת וכד').

בעת קביעת מחיר ממד יש להביא משתנים נוספים, שקשורים בין היתר בגימור. הן בתחום הבטיחותי, שכן יש מגוון רמות של ציוד בטיחות (עובי דלתות וחלונות, סוגי חלונות שונים, סוגי מערכות אוורור, מטבחון לשיפור השהיה ועוד) וכן בתחום העיצובי. בסופו של דבר ממד נועד לשמש כמגן בשעת חרום אבל בזמנים רגילים ושפויים הוא יכול לשמש כחדר מגורים או כחלל עבודה לכל דבר ועניין. לכן יש כאלו המבקשים לייפות ולעצב אותו בדרכים שונות, החל מריצוף וחיפוי, שקעים, מיזוג, ריהוט וכד'.

כמה עולה לבנות ממ"ד- לבחור בטוב ביותר

אז עיצוב חשוב וגם מחיר ממד חשוב אבל כאמור, בסופו של דבר הכי חשוב הוא הביטחון. לכן קודם כל בוחרים בחברה מקצועית מיומנת, מנוסה ואמינה כך שתדעו שאתם בידיים טובות והממד נבנה בסטנדרט הגבוה ביותר. במידה והחברה תוכל לסייע לכם גם בנושא השגת ההיתרים, התכנון ההנדסי, קבלת האישורים מהדיירים ועוד- מה טוב.

כל זה לא אומר שעליכם לחטוף את ההצעה הראשונה. בהחלט מומלץ לברר ולהשוות מחירים בקרב כמה קבלנים מקצועיים. כדאי גם לשמוע המלצות מלקוחות קודמים גם על רמת השירותיות של החברה המבצעת. בסופו של דבר תרצו עבודה מהירה, נקיה ואיכותית ולא להיגרר עם הנושא עד בלי די.

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

אז מה היה לנו בכתבה:
אורגד שיפוץ מבנים
אורגד שיפוץ מבנים

חברת אורגד גאה להיות החברה המובילה בישראל לשיפוץ ושימור מבנים אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולתאם פגישת הכרות ללא התחייבות אנו מבטיחים לכם כי נדע לנהל את הפרויקט שלכם בצורה מיטבית ולדאוג שפרויקט שיפוץ הבניין לכם יתבצע במהירות תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים של איכות ושירות תוך שימוש בחומרי הגמר המתקדמים ביותר.

1700-70-90-30