רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף

אורגד מבנים מספקת את המחיר הזול בארץ בהתחייבות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

הפחד שלנו מרטיבות מתייחס בעיקר לסימני רטיבות המופיעים על תקרת הבית או על קירותיו הפנימיים, אלא שסימני רטיבות כאלה יכולים להופיע גם על גבי המעטפת החיצונית של הבניין ובמקרה כזה, לרטיבות זו יכולות להיות לא רק השלכות סינטטיות אלא גם השלכות בטיחותיות. כיצד נוצרים סימני רטיבות בקירות חיצוניים בבית משותף? מה הן הסיבות להופעת הסימנים? כיצד מטפלים במצב כזה ובמה זה כרוך? המומחים של אורגד מבנים עונים לכל על כל השאלות, ממש פה בשורות הבאות.

ממה נוצרת רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף?

את האיטום אנחנו פוגשים בכמה וכמה אזורים בבית בהם האיטום נראה לנו לגמרי נחוץ. למשל בחיבור של כיור המטבח עם הקיר והשיש, בחיבור של ארון המטבח עם הקיר, מסביב למסגרת החלון וכדומה. העניין הוא שבכל מבנה ישנם אזורים רבים בהם מיושם חומר איטום והכל במטרה להגן על שלד המבנה שעשוי בדרך כלל בטון או בלוקים. שלד זה הוא שמעניק למבנה את החוזק המבני שלו אבל נוכחות גבוהה של מים יכולה לעשות שמות בשלד הזה ולגרום לנזקים מבניים חמורים שיכולים להגיע לכדי מפגע בטיחותי בנוסף למפגע האסתטי הניכר לעין.

כך למשל, אם בבניין שלכם מותקן חיפוי חוץ של אריחי שיש, כדאי שתדעו שבין כל האריחים האלה ומסביבם ישנו חומר איטום שמיועד למנוע חדירה של מים אל מעבר לאריחים ואל עבר קירות הבטון. אם בבניין שלכם אין חיפוי חוץ כזה אלא שכבת צבע בלבד, הרי שמדובר בצבע אקרילי שגם הוא מיושם על גבי שכבת טיח חוץ אקרילי וזאת שוב, במטרה למנוע חדירה של מים אל קירות הבטון. כאשר מופיעים סימני רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף, זה אומר שמים חדרו אל מעבה הקירות ומשם כבר קשה להם מאוד להתאדות. לאט לאט המים האלה נוזלים בערוצים הקלים ביותר וחלקם ניכרים כלפי חוץ.

למעשה, מים יכולים לחלחל גם אל תוך שכבת אבן עמוקה וכך למשל, אריחי חיפוי החוץ שלכם, אם הם לא אריחי שיש אותנטיים או שלא יושם בהם דבק שיש שאוטם את האבן מחדירת מים, המים יכולים לחלחל לאט לאט אל תוך האבן, בהתאם לכושר הספיגה שלה ולייצר סימני רטיבות על גבי חיפוי השיש של הבניין.

אז מה עושים כשנוצרת רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף?

אם אתם מזהים רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף, אין זה אומר בהכרח שהרטיבות הזאת תגיע גם אל תוך החללים הפנימיים של דירות הבניין, אבל גם זה יכול בהחלט לקרות. הבעיה היותר גדולה היא שהמים האלה לאט לאט גורמים להחלשת החומר, להחלשת הבטון, להחלדת מוטות הברזל בתוך הבטון ולבסוף להתפוררות, היווצרות סדקי עומק בתוך הבטון ונשירת חלקי בטון תוך יצירת חורים של ממש במעטפת הבניין.

רטיבות בקירות חיצוניים בבניין משותף

הטיפול במצב זה של רטיבות, כפי שמבצעת אותו חברת אורגד מבנים, חייב להתבסס, על כן על ייבוש מקדים של כל הלחות מתוך האבן והבטון ולאחר מכן ביצוע תיקונים של הנזקים שכבר נגרמו על ידי המים ולאחר מכן ביצוע איטום על מנת למנוע את חזרת הרטיבות בעתיד. טיפול זה, נכון שיתבצע במהלך עונת הקיץ לאחר שהשמש ייבשה את המקסימום האפשרי מתוך האבן והבטון. על פי שיקול דעת אנשי המקצוע, ייתכן שיופעלו טכניקות ייבוש שונות במידה ויתגלו מים כלואים בתוך הקירות. לאחר שמוודאים כי הקירות יבשים במקסימום, מבוצעים תיקוני בטון וברזל, סתימת סדקים, תיקוני טיח וצבע, החלפת אבני חיפוי שניזוקו וכן הלאה. לבסוף מבוצע איטום מקיף ויסודי של המבנה, לרבות איטום של אבני חיפוי, איטום חיבורי חלונות לקיר, איטום פינות וקודקודי הבניין, איטום פס החיבור בין קומת הקרקע ובין האדמה ואיטום למעשה בכל אזור על פני הקירות החיצוניים שבו עלולה להתפתח רטיבות במגע עם מים.

כפי שניתן להבין מדובר בפרויקט מאוד מקצועי שמחייב תשומת לב רבה מאוד, אחריות רבה ויסודיות בביצוע כל שלבי העבודה. חברת אורגד מבנים מתמחה בביצוע עבודות חוץ בבניינים משותפים ובכלל זה מבצעת גם תיקונים בכל מקרה בו מתגלה רטיבות בקירות חיצוניים במבנה משותף, וכן נותנת אחריות מלאה על התוצאות כך שלא תצטרכו לדאוג לחזרת הבעיה בעתיד הנראה לעין.

אז מה היה לנו בכתבה:
אורגד שיפוץ מבנים
אורגד שיפוץ מבנים

חברת אורגד גאה להיות החברה המובילה בישראל לשיפוץ ושימור מבנים אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולתאם פגישת הכרות ללא התחייבות אנו מבטיחים לכם כי נדע לנהל את הפרויקט שלכם בצורה מיטבית ולדאוג שפרויקט שיפוץ הבניין לכם יתבצע במהירות תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים של איכות ושירות תוך שימוש בחומרי הגמר המתקדמים ביותר.

1700-70-90-30