חיזוק עמודים בניין

אורגד מבנים מספקת את המחיר הזול בארץ בהתחייבות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

כל בניין או מבנה ולו החדש ביותר עם הזמן צובר בלאי כתוצאה מנזקי מזג האוויר, הזמן וכתוצאה מלחות מוגברת. באופן כללי, רוב המבנים מושתתים על עמודי בטון שתומכים בקומות. בתוך כל עמוד בטון יש ברזלים. הברזלים הללו הם מה שמחזיק את עמוד הבטון. עם הזמן, הברזלים הללו מחלידים, ועוברים תהליך שמכונה קורוזיה. מה שקורה בעצם הוא שהברזלים מתרחבים וגורמים לבטון להתפורר. בטווח הארוך הדבר הזה יכול לגרום לנזק בלתי הפיך ואפילו להוביל לקריסה של המבנה. בנוסף, מבנים אלה לא ערוכים למצב של חס וחלילה רעידת אדמה. בנוסף, הדבר פוגע בנראות של האסתטית של הבניין, פוגע באיכות החיים של הדיירים שלא לדבר על כך שהדבר יכול לגרום לכל מיני רטיבויות. במקרים כאלה, יש צורך לבצע חיזוק של העמודים בבניין.

איך מתבצע התהליך של חיזוק עמודי הבניין?

ובכן, בשלב הראשון שוטפים את כל הקירות מסביב לעמודים כדי לשמור על ניקיון ועבודה חלקה. בשלב הבא מבצעים הסרה של כל החלקים הרופפים עם מה שנקרא פטישון. אנשי מקצוע מנוסים בתחום מקישים על הבטון מסביב לכל העמודים הדורשים חיזוק, מגלים את הברזל במלוא ההיקף שלו ואחר כך מסירים את הקשקשת שיש על הברזלים והצטברה כתוצאה מתהליך הנקרא קורוזיה. חלודה. מה שקורה במצב כזה הוא שחתך העמודים נהייה דק יותר וחלש יותר וזה גם מה שיכול לגרום להתפוררות של העמודים בטווח הארוך.

חיזוק עמודים בניין

בשלב הבא מבצעים ניקוי של הברזל עם מברשת פלדה מיוחדת.

לאחר ניקוי הברזל מכינים את הברזלים ואת הבטון לקראת השלמת חתך העמוד. מתיזים חומר מיוחד מקשר שתפקידו בעצם לצפות את הברזל ולהגן עליו נגד קורוזיה. בתוך החומר נהוג להוסיף מרכיב נוסף שמעכב קורוזיה.

מעוניינים לשמוע עוד מידע על חיזוק עמודים לבניין שלכם? חברת אורגד שיפוץ בניין משותף וחיזוק מבנים מתמחה בביצוע חיזוק עמודים כאשר התהליך מתבצע עם ליווי הנדסי מלא, עם דגש על עבודה באמצעות החומרים והטכנולוגיות המתקדמות ביותר ואמצעים הבטיחות הנדרשים.

בנוסף לחיזוק ושיקום עמודים אנו מבצעים את כל עבודות השיפוץ והתיקון לרבות שיפוץ כניסה, שיפוץ חדרי מדרגות, שיפוץ של חזיתות המבנה, תיקון והחלפה של מעליות, עבודות טיח וצבע ועוד. אנו עוזרים לקהל לקוחותנו לאסוף ולגבש את כל דיירי הבניין ולהפוך את הרעיון למציאות. בנוסף, כל הפרויקטים בהם אנו לוקחים חלק נמצאים תחת ליווי ופיקוח מלא של מהנדסים ואדריכלים מקצועיים. נשמח להגיע אליכם לבניין לפגישת ייעוץ ללא כל התחייבות מצדכם. ניתן בקלות ליצור איתנו קשר דרך אתר האינטרנט שלנו ונציג מטעמנו יחזור אליכם תוך זמן קצר. כל סוגי העבודות מתבצעות על בסיס חומרי הגלם האיכותיים ביותר, הטכנולוגיות העמידות ביותר תוך עמידה בלוחות זמינים.

כל מה שרציתם לדעת על חיזוק עמודים

כאשר מדברים על ביצוע תהליך המכונה חיזוק עמודים הכוונה היא גם לעמודים הנמצאים בקומת העמודים במרחב הפתוח וגם לעמודים הנמצאים בכל חלקי הבניין – קורות בטון, קרניזים שעם הזמן נגרם להם תהליך של קורוזיה ולכן אחת לכמה שנים יש צורך בביצוע חיזוק עמודים.

מתי צריך לבצע חיזוק של העמודים?

ובכן, יש כמה מצבים בהם נדרש לבצע בבניין תהליך של חיזוק עמודים. למשל, כאשר הבניין מאוד ישן, או במצבים שבהם העמודים מתחילים להתפורר, או כאשר נוצר מצב של קורוזיה יש צורך בביצוע עבודה זו. בנוסף, יש לא מעט בניינים בישראל שנבנו לפני עשרות שנים ומוגדרים בשלב כזה או אחר כמבנים מסוכנים. כדי להסיר את הצו אותה נותנת העירייה או הרשות המקומית יש צורך בביצוע מגוון של פעולות ותהליכים לשיקום הבניין כאשר אחד מהם הוא חיזוק העמודים. חשוב לזכור כי הזנחה בתחוזקה של הבניין יכולה לגרום להיחלשות שלו.

אז איך מבצעים חיזוק של העמודים?

ובכן, בשלב הראשון יש צורך בביצוע שטיפה של הקירות. לאחר מכן מסירים את החלקים הרופפים עם כלי המכונה פטישון. מקישים על הבטון סביב העמוד, מגלים את הברזל במלוא היקפו ואחר כך מסירים את הקשקשת שיש על הברזלים והצטברה כתוצאה מהקורוזיה ובכך גרמה לדחיקה של הבטון. מה שקורה במצב כזה הוא שחתך העמודים נהייה דק יותר וחלש יותר.

לכן, חשוב להקפיד על חתך עמוד מושלם. לאחר מכן עושים ניקוי של הברזל עם מברשת פלדה. דגש חשוב הוא תמיד לבצע את העבודה בצמוד לקיר ולא עם סנפלינג אלא עם פיגומים ומעקות בטיחות.

לאחר ניקוי הברזל מכינים את הברזלים ואת הבטון לקראת השלמת חתך העמוד. מתיזים חומר מקשר שמצפה את הברזל ומגן עליו נגד קורוזיה. בתוך החומר נהוג להוסיף מרכיב נוסף שמעכב קורוזיה.

על מה חשוב לשים לב בתהליך של חיזוק עמודים?

התהליך מתבצע על פי לוח זמנים סופר מדויק ממש על פי ספירת דקות, תוך התחשבות בהשפעת הטמפרטורה, הלחות ומזג האויר כדי שכל החומרים התלכדו ויתנו מקשה קשיחה מאוד כדי שהשלמת העמוד תהווה חלק בלתי נפרד מהמבנה הקונסטרוקטיבי שלו. כל עמוד חושב מראש על עומסים מוגדרים וחייבים להחזיר את העמוד לכשירות. לאחר מכן משתמשים בחומר מעכב נוסף ומבצעים סוג של שדרוג לעמודים, עיטוף לברזל עצמו.

מעוניינים לשמוע עוד מידע על חיזוק עמודים לבניין שלכם? חברת אורגד שיפוץ וחיזוק מבנים מתמחה בביצוע חיזוק עמודים כאשר התהליך מתבצע עם ליווי הנדסי מלא, עם דגש על עבודה באמצעות החומרים והטכנולוגיות המתקדמות ביותר ואמצעים הבטיחות הנדרשים. נשמח להגיע אליכם לבניין לפגישת ייעוץ ללא כל התחייבות מצדכם. ניתן בקלות ליצור איתנו קשר דרך האתר ונציג מטעמנו יחזור אליכם תוך זמן קצר.

החל מראשית ימי הבנייה היו העמודים החלקים המשמעותיים ביותר בכל בניין. זוהי אולי הסיבה העיקרית לכך שבניינים רבים לאורך ההיסטוריה לא שרדו, אך העמודים שלהם נותרו על תילם. גם היום מהווים העמודים את החלק המשמעותי של הבניין. ואכן בבניינים רבים קומת העמודים היא זו שנפגעת במיוחד. את הסממנים הראשונים נראה כמו קילופי טיח שמאוחר יותר תתבטא בפגיעה בעמודים ותגרום לסדקים. ובסופו של דבר היחלשות זו, עלולה לגרום להתמוטטות הבניין. אז איך ניתן לדאוג לכך שיהיה חיזוק עמודי בטון,  הכולל שיקום בטון כחלק מפרויקט שיקום מבנים או פרויקט שיפוץ בניין.

מתי צריך לדאוג לתיקונים

כאשר מייצרים עמודים מבטון מזוין, כפי שנבנים רוב המבנים כיום, מניחים רשת זיון מפלדה קרוב להיקף העמוד, בין אם מדובר בעמוד עגול או עמוד מלבני. בצורה זו, מונעת הפלדה ההיקפית את הימתחות צד אחד של העמוד בשל מאמצי קריסה. בנוסף תורמת הפלדה ליציבות העמוד במקרה של רעידת אדמה. תפקידו של הבטון, שהוא למעשה רובו המוחלט של משקל העמוד, הוא להעביר למטה את עומס הלחיצה הצירי עד יסודות הבניין ובכך לדאוג לפזר את העומס על פני האדמה או בתוכה דרך כלונסאות.

קורה לעיתים  שעמוד בטון מקבל כיפוף והדבר מחייב ביצוע עבודת עיבוי עמודים על ידי הוספת קוטר לצורך חיזוק עמודי בטון. בדרך כלל עבודת עיבוי העמודים כוללת גם עבודת טפסנות והוספת ברזל מסביב לעמוד וביצוע יציקות בטון להוספת הקוטר. כמו כן עמודי בטון מסוג זה, בנוסף להוספת הברזל מצריכים גם שכבה אשר תעטוף את הברזל בלפחות שמונה עד עשרה סנטימטרים, מהיקף הברזל עצמו כך שלא תהיה תזוזה של הברזל .

בחלק מהתיקונים של חיזוק עמודי בטון,

ישנה פגיעה בקונסטרוקציה עצמה ויש לבצע את החיזוק והתיקון באמצעות סיתות וחציבת הקטעים הפגומים עד לקבלת משטח חזק ויציב. בקטעים אלה, יש לבצע ריתוך מוטות חיזוק חדשים או רשת המיועדת לחיזוק כל קטעי החיזוק שאינם פגומים לצידם של אלו שנפגמו בשל חלודה. ואכן הליקוי הנפוץ ביותר בעמוד שנושא את הבניין, הוא בעיקר התנפחות הברזל כתוצאה מחדירת מים דרך הבטון, המביא לקורוזיה מואצת אשר בעקבותיה הברזל "מתנפח " וגורם לניתוקים של הבטון ולהחלשות העמוד.

מי דואג לבצע חיזוק עמודי בטון

יש לטפל נכון בעמודים הללו, באמצעות מהנדסי בניין שיפקחו על כל הליך חיזוק עמודי בטון של הבניין ושיקומם. חיזוק עמודים ועיבויים הינה פעולה בעלת היבט בטיחותי ראשון במעלה שיש לבצעה בהקפדה יתירה, תוך שמירה על כל הוראות הבטיחות המתאימות. חשוב להדגיש כי הביצוע תמיד הינו בהתאם למפרט טכני של קונסטרוקטור או מהנדס, האמור להיות נוכח בשטח במהלך הפרויקט, לבחון ולאשר שהכול אכן מתבצע באופן תקין בכל שלב משלבי העבודה השונים.

מה זה חיזוק עמודים ומתי צריך את זה? אם אתם מתגוררים במבנה ישן, חשוב שתדעו יותר על חיזוק מבנה באמצעות חברות מקצועיות.

חיזוק עמודים – מדוע צריך את זה וכיצד בוחרים קבלן למשימה?

בניית בניינים באמצעות עמודים, הייתה מאד אופיינית בישראל, החל משנות ה50 של המאה העשרים ואחת. שיטת בנייה זאת ליוותה מספר לא מועט בניינים, במגוון אזורים בארץ, מה שהוביל לשנים הנוכחיות בהן ישנם שלל בניינים המוחזקים על עמודי בטון שעם הזמן נסדקו, נחלשו והפכו ללא בטוחים בעליל! אם אתם בעלי בניין או גרים בבניין משותף, חשוב שתדעו כי חיזוק עמודים בבנייני מגורים או בכל מבנה, הינו חשוב מאד לאבטחת הדיירים, שכן הסדקים שנוצרו במהלך השנים בבטון עלולים להגיע למצב התפוררות: מה שמהווה סכנה מהותית במגורים בבניין או בעת שהייה מחוץ למבנה.

בשל כך רבים בוחרים בחיזוק עמודים על מנת לשפץ את המבנה ולחזק את עמודי הבטון תוך בניה מקצועית, בטוחה ונכונה.

כיצד מתבצע חיזוק עמודים?

פעולת זאת עליה להתבצע כמובן על ידי אנשי מקצוע מומחים שבאמצעות קונסטרקטור ומהנדס בניין: מבצעים את התכנון הנכון למען פעולות החיזוק.

חיזוק עמודים מתבצע בדרך כלל בצמוד לתכניות, תוך הקניית מקסימום בטחון לעובדים ולדיירים בעת השיפוצים ועבודות הבנייה, בעוד שהפעולה עצמה מתרחשת באמצעות חפירה מסביב לעמודים וקיבוע מחודש של יסודות המבנה.

בזמן העבודות מתבצעים קידוחים בעמודים הקיימים ולאחר מכן הוספת מוטות ברזל חזקים ועבים מסביב לעמוד, תוך שהמוטות מעורבים בחישוקי ברזל שנודעו לייצב את העמודים ולחזק אותם. לאחר פעולה זאת, מבצעים חיזוק נוסף באמצעות לוחות עץ, תוך חיזוקים ותמיכה אבסולוטית ומתכוננת שנועדה על מנת לחזק את העמודים ולמנוע קריסה של המבנה בכל שלב. שימו לב כי תהליך הבנייה מלווה על ידי מהנדס בנייה וקונסטרקטור שיסייעו לצוות המבצע לבצע את התהליך בצורה הנכונה והבטוחה ביותר, עם ליווי של תכניות הנדסיות ברורות, כמו גם ביצוע חיזוק שיחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות.

חשוב לדעת כי תהליך חיזוק עמודים מלווה ביציקות בטון חדשות שמצורפות לקיימות, חיזוק ועובי עמודי התמיכה, תמיכה במבנה והקניית מראה אסתטי למבנה וזאת לאחר כמה ימים טובים בהם הקונסטרוקציה התייבשת ונמצאה תומכת ובטוחה.

כיצד מוצאים קבלן או חברת בנייה לחיזוק עמודים?

כיום לא חסרות חברות בנייה וקבלים המציעים שירות חיזוק עמודים המותאם למבנים ישנים. עם זאת בזמן שאתם בוחרים את איש המקצוע, את החברה המבצעת או כל יזם לביצוע העבודות – שימו לב כי מדובר באנשי מקצוע המומחים בשיקום מבנים, וחשוב מכל: יש למצוא את הקבלן שמומחה בחיזוק עמודים.

בנוסף בחרו חברה קבלנית שמעסיקה מהנדסים וקונסטרקטורים שיכולים ללוות את כלל התהליך. בכך תוכלו לשפץ את המבנה, לעלות את ערך הנכס וחשוב מכל: לישון בשקט במבנה בטוח וחזק.

אז מה היה לנו בכתבה:
אורגד שיפוץ מבנים
אורגד שיפוץ מבנים

חברת אורגד גאה להיות החברה המובילה בישראל לשיפוץ ושימור מבנים אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולתאם פגישת הכרות ללא התחייבות אנו מבטיחים לכם כי נדע לנהל את הפרויקט שלכם בצורה מיטבית ולדאוג שפרויקט שיפוץ הבניין לכם יתבצע במהירות תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים של איכות ושירות תוך שימוש בחומרי הגמר המתקדמים ביותר.

1700-70-90-30