שיפוץ בניין בעומר

אורגד מבנים מספקת את המחיר הזול בארץ בהתחייבות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

ישנו משפט ידוע בעולם הניו אייג' והעסקים שאומר כי השלם גדול מסך חלקיו. אם יש פרויקט בענף הבניין שיכול להתאים כמו כפפה ליד למשפט הזה, יהיה זה הפרויקט של שיפוץ בניין. מה הופך את הפרויקט של שיפוץ בניין משותף לפרויקט כל כך מורכב ואיך ניתן לפשט אותו בכדי להפוך אותו לפרויקט שניתן לנהל אותו ולהעלות אותו על דרך המלך? מי מבצע פרויקטים של שיפוץ בניין בעומר? מה הם המרכיבים המרכזיים של פרויקט שיפוץ בניין? מהם האלמנטים המרכזיים שאתם רוצים להקפיד עליהם כשאתם יוצאים למסע של שיפוץ בניין משותף? כל התשובות לכל השאלות, ממש כאן בשורות הבאות.

המורכבות הייחודית של פרויקט שיפוץ בניין משותף

צביעת בניין בעומר

פרויקט בנייה או שיפוץ, כל פרויקט בנייה או שיפוץ, הוא פרויקט שבו יש בדרך כלל שני צדדים לפרויקט וביניהם התהליך המקצועי של פעולות הבנייה או השיפוץ. בפרויקט שיפוץ בניין משותף המצב שונה לכאורה במעט, אבל בפועל שונה מאוד. אחד המאפיינים שמייחדים את הפרויקט הזה מפרויקטים אחרים בענף הבניין הוא העובדה שמדובר בפרויקט שבו משתתפים שורה ארוכה של דיירים ובעלי דירות בבניין המשותף. במצב זה נוצרים שני אתגרים ייחודיים שיש לתת להם מענה במסגרת פרויקט שיפוץ בניין בעומר, או לצורך העניין בכל מקום אחר:

הסכמת דיירים

תחילה, התנאי ההכרחי לביצוע כל מהלך של שיפוץ בבניין משותף הוא קבלת ההסכמה של כלל הדיירים בבניין וסביב האתגר הזה כבר נוצר מצב משפטי ייעודי שנקרא דייר סרבן. ישנם מקרים רבים בהם בניין שלם לא יכול להזניק פרויקט לשיפוץ הבניין בגלל דייר אחד או מספר דיירים שמסרבים לקחת חלק בפרויקט או יותר גרוע, מסרבים לאשר את הפרויקט. ישנם מצבים בהם הדיירים הסרבנים מסרבים להשתתף בעלויות הפרויקט אך אין להם התנגדות שהפרויקט יצא לפועל אם הדיירים האחרים רוצים לממן אותו במקומם. ישנם מקרים אחרים בהם הדיירים מתנגדים לחלוטין לכל הפרויקט ומתנגדים להוצאתו אל הפועל מלכתחילה.

קבלן שיפוץ בניין בעומר

צדדים לפרויקט

בניגוד לפרויקט סטנדרטי שבו יש אדם או גוף אחד מחד ואדם או גוף שני מאידך, בפרויקט שיפוץ בניין בעומר ישנו הצד של הקבלן המבצע ומולו ישנם עשרות דיירים שמהווים לכאורה גוף אחד מאוחד, אבל בפועל יכולים להיות מאוד חלוקים ביניהם ולהחזיק באינטרסים שונים. פרט לאתגרים המקצועיים שמעלה מצב זה, ישנם גם אתגרים משפטיים שיש לתת עליהם מענה על מנת לאפשר את הזנקת הפרויקט וניהולו באופן מוצלח עד לקו הסיום.

איך מתמודדים עם האתגרים הייחודיים לפרויקט מסוג זה?

ובכן, תחילה אתם רוצים לבדוק את הנכונות של כלל הדיירים לביצוע פרויקט שיפוץ בניין ולשם כך יהיה עליכם להכין רשימה של אלמנטים שהייתם רוצים לשפץ כדי לתת לכל דייר תמונה ראשונית שעל בסיסה הוא יוכל להודיע האם הוא מוכן להמשיך הלאה את הבדיקה, מבלי להתחייב לדבר כמובן, או שמלכתחילה הוא מסרב לכל שינוי. שלב זה יכול להיות מכריע בשלבים מתקדמים יותר אם יגיע העניין לכדי מאבק משפטי. בהמשך לכך, יהיה עליכם לערוך ישיבות דיירים ולקבל החלטות לגבי השינויים שאתם רוצים לבצע בבניין, בין שמדובר בשיפוץ של תשתיות בלבד ובין שמדובר בשיפוץ שאמור לשפר את איכות החיים בבניין, לרבות הוספת חדר או מרפסת לכל דירה, הוספת ממ"ד, בניית פרגולות, הוספת חניות פרטיות, הוספת מעלית וכן הלאה.

בשלב הבא יהיה עליכם להכין תכנית שיפוצים בסיוע אדריכל, ולשם כך יהיה עליכם לגייס את הכסף הנדרש מכלל הדיירים לטובת השירות. שימו לב שייתכן ובשלב זה כבר תוכלו לפגוש כיסי התנגדות ראשוניים של דיירים שלא ירצו לשלם עבור שלב התכנון ויהיה עליכם להחליט האם אתם מתחילים כבר עכשיו את ההליך המשפטי מולם או שהדיירים שמביעים הסכמה לוקחים על עצמם את העלות כולה. מפה, מתחיל הפרויקט בעצם לזרום ובמידה וכבר ישנם כיסי התנגדות ברורים, כדאי להתייעץ עם עורך דין מקרקעין בכדי לבדוק מה הם הכלים שמעמיד לרשותכם החוק בכל הקשור להתמודדות עם דיירים סרבנים, וישנם לא מעט כלים כאלה שלא דורשים כלל להגיע לשלב של ניהול מאבק משפטי. כך למשל, ישנן תקנות המדברות על רוב מיוחס בבניין שיכול לכפות את רצונו על דיירים סרבנים.

חברה קבלנית לניהול פרויקטים של שיפוץ בניין משותף

אחרי שאמרנו את כל זה, אם אתם רוצים לנהל את התהליך נכון כבר מהשלבים הראשונים ביותר שלו, כדאי לשכור לטובת העניין חברה קבלנית המתמחה בביצוע פרויקטים של שיפוץ בניינים משותפים ומציעה את השירות הספציפי של שיפוץ בניין בעומר. חברה כזאת תוכל לסייע לכם מאוד בגישור מול הדיירים הסרבנים, להעמיד את העובדות על דיוקן, להסביר את הדברים, להוכיח את כדאיות הפרויקט גם בהיבט של השבחת ערך הנכס ולהשתמש בעוד שורה של כלים שיאפשרו לנטרל את כל כיסי ההתנגדות או לפחות להפחית אותם מאוד. בהמשך הדרך תלווה אתכם אותה חברה בניהול הפרויקט כולו על מנת להבטיח את התנהלות הפרויקט בצורה חלקה, יעילה וזולה ככל שניתן.

מהן פעולות השיפוץ המרכזיות שמבוצעות במסגרת פרויקט שיפוץ בניין משותף?

ובכן, שיפוץ בניין בעומר או בכל מקום אחר לצורך העניין, הוא פרויקט שמתמקד ברכיבי בנייה ושטחי בניין בשטח המשותף של הבניין וכן בכל אחד מהנכסים הפרטיים בבניין אבל בצורה רוחבית ומשותפת לכל דיירי הבניין. כך למשל, פרויקט כזה יכול מצד אחד לכלול מרכיב של שיפוץ, החלפה או התקנה של מעלית חדשה בשטח המשותף, והוא יכול גם לכלול מרכיב של הוספת מרפסות לכל הדירות בבניין. בין פעולות השיפוץ השכיחות ביותר בפרויקטים של שיפוץ בניין בתל אביב אפשר למצוא צביעת פנים של חדר המדרגות, איטום גג, איטום מבנה, צביעת חוץ, החלפה או תיקון של חיפוי חוץ, בנייה או שיפוץ של גינת הבניין, התקנה או החלפה של גדר ושער לבניין, הוספת חניות פרטיות, הרחבת חניה, התקנת שער לחניה, הוספה או תיקון של מעלית, החלפה ותיקון של צנרת מרכזית, הוספת מערכות מרכזיות לחימום מים, מיזוג אוויר או כיבוי שריפות וכן הלאה. פעולות רוחביות שמבוצעות בשטחים הפרטיים בבניין יכולות לכלול הוספת מרפסת, הוספת חדר, הוספת ממ"ד, החלפת חלונות ודלתות ולמעשה כל פעולת שיפוץ שכל אדם יכול לעשות בביתו, רק בצורה רוחבית לבניין כולו, בין שלצורך יצירת אחידות של חזית הבניין ובין שלצורך השגת התוצאה המבוקשת במחיר נמוך יותר המבוסס על הנחת כמות.

יכולות נדרשות אצל חברות שמספקות שירות שיפוץ בניין

בבחירת חברה שתבצע עבורכם פרויקט שיפוץ בניין בעומר, אתם רוצים לבחון את היכולות של החברה ואת הניסיון שלה בעבודה עם בניינים משותפים. ניסיון זה ויכולות אלה יכולים להכריע את התוצאות, את משך זמן הפרויקט ואת העלות הכוללת שתשלמו עבורו. במסגרת פרויקט שיפוץ בניין יהיה עליכם למשל לבנות תכנית שיפוץ כוללת ולהגיש אותה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית עומר לצורך קבלת היתרי בניה. חברה מקצועית מספקת לכם למעשה את כל ניהול התהליכים הרגולטוריים בפרויקט במסגרת חבילת השירות שהיא מספקת. בנוסף לכך, פרויקט כזה צפוי לכלול בתוכו גם מרכיב של עבודה עם אמצעי הרמה והנפה, אולי מנופים ולבטח פיגומים שיש להקים מסביב לבניין לביצוע פעולות במעטפת בחוץ של הבניין. חברה קבלנית שאינה עובדת כלל עם פיגומים לבטח אינה מתאימה לפרויקט שלכם אם כן. בסך הכל, היכולת שלכם לבחון את היכולות של החברות השונות אחת לאחת בהתאם למרכיבי הפרויקט שלכם היא מוגבלת למדי, ולכן מה שאתם רוצים לעשות הוא לבחון את הניסיון של אותה חברה בתחום של שיפוץ בניינים משותפים. ישנן חברות שזהו תחום ההתמחות המרכזי שלהן, שמבצעות פרויקטים של צביעת בניינים משותפים, איטום בניינים משותפים, בניית מרפסות וחדרים בבניינים משותפים וכן הלאה. חפשו את החברות האלה והתמקדו בהן.

האם ניתן לשפץ את הבניין במסגרת תכנית תמ"א 38?

אחד המודלים האטרקטיביים ביותר לביצוע פרויקט שיפוץ בניין בעומר הוא המודל של תמ"א 38. המדובר על תכנית ממשלתית לאומית לחיזוק מבנים מיושנים, במסגרתה מבוצע שיפוץ וחיזוק של הבניין המשותף מבלי שהדיירים צריכים לשאת בעלות העבודות. העבודות כולן ממומנות על ידי היזם המבצע שבתמורה מקבל זכויות בנייה להוספת דירות נוספות בראש הבניין, אותן הוא יוכל למכור בכדי לייצר לעצמו את הרווח על הפרויקט. המשמעות של בחירה במודל זה היא שבתום הפרויקט, הבניין שלכם יהיה גדול יותר וגבוה יותר ואליו ייכנסו דיירים חדשים לחלוטין. ואף על פי כן, בהחלט מדובר במודל משתלם וכדאי מאוד, ולא לחינם בכל רגע נתון מתנהלים ברחבי תל אביב עשרות פרויקטים של שיפוץ בניין במסגרת תכנית תמ"א 38.

יחד עם זאת ואחרי שאמרנו את כל זה, שיפוץ בניין בעומר במסגרת תמ"א 38 היא אינה בחירה חופשית שיכול כל אחד לבצע. במסגרת התכנית הממשלתית הוגדרו שורה של קריטריונים בהם חייב לעמוד כל בניין המעוניין להשתתף בתכנית. בין היתר, תכנית זו רלוונטית אך ורק למבנים שנבנו לפני 1980, ששטחם הכולל אינו קטן מ-400 מ"ר ושהם אינם עומדים בתקן הישראלי לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה. אם הבניין שלכם עומד בקריטריונים הללו, בהחלט כדאי לבחון את האופציה לשפץ אותו במסגרת תמ"א 38.

לבסוף, מספר טיפים חשובים, אפילו חשובים מאוד

בכל מודל ובכל דרך שתבחרו לשפץ את הבניין שלכם בעומר, תמיד הקפידו על הדברים הבאים:

  • עבדו תמיד עם קבלנים רשומים בלבד. חפשו אותם בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון ואל תתפשרו על עניין זה לעולם
  • בחרו תמיד בחברה שמציעה לכם את האפשרות לניהול כולל של פרויקט שיפוץ בניין בעומר, כך שאתם לא תצטרכו להתעסק בבחירת קבלני משנה ואנשי מקצוע, ותוכלו לקבל את כל השירותים תחת קורת גג אחת
  • הקדישו את כל הזמן והמאמץ הנדרשים בכדי לעגן את זכויותיכם וחובות הקבלן במסגרת הסכם עבודה משותף. בין היתר, הקפידו על יישום מודל תשלומים מדורג לפי אבני דרך, התחייבות של הקבלן המנהל לעבוד עם קבלני משנה רשומים בלבד, התחייבות הקבלן לביצוע תיקון ליקויים שיתגלו בבדיקת בדק בית, עיגון סמכויות מפקח בנייה מטעמכם, התחייבות הקבלן לתכנית הבנייה, להיתרי הבנייה, ללוחות הזמנים ולמפרט הטכני שאותם יהיה עליכם לצרף להסכם כחלק בלתי נפרד ממנו. עורך דין מקרקעין יוכל לסייע לכם בעניין זה, גם אם לא בליווי צמוד, אז לפחות בפגישת ייעוץ.
  • לבסוף, זכרו שאתם משפצים את סביבת המגורים שלכם מחדש וזכרו גם ליהנות מהעניין, לחשוב, לתכנן, לעצב ולשקף את מה שהייתם רוצים יותר מכל עבור סביבת המגורים הפרטית והמשותפת שלכם.
אז מה היה לנו בכתבה:
אורגד שיפוץ מבנים
אורגד שיפוץ מבנים

חברת אורגד גאה להיות החברה המובילה בישראל לשיפוץ ושימור מבנים אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולתאם פגישת הכרות ללא התחייבות אנו מבטיחים לכם כי נדע לנהל את הפרויקט שלכם בצורה מיטבית ולדאוג שפרויקט שיפוץ הבניין לכם יתבצע במהירות תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים של איכות ושירות תוך שימוש בחומרי הגמר המתקדמים ביותר.

1700-70-90-30